Saturday, February 2, 2008

Eggs cocotte in 5 flat


This is a super fast version (5 minutes flat) of a French (and Julia) classic: eggs baked in a ramekin (MAFC I p. 123). This is capable of infinite variations, and a great way to use bits of elegant leftovers. And you can also save those last few tablespoons of some great sauce and substitute it for the cream. The best is an idea I took from The Café here in town: Green Eggs and Ham.

2 persons

2 large eggs
cooking spray or butter
crème fraîche OR cream OR sour cream OR no-fat sour cream
salt and fresh ground pepper

  1. Spray (or butter) two four-ounce ramekins.
  2. Put a tablespoon of cream (etc.) and/or other goodies in each.
  3. Carefully break an egg in each.
  4. With a pin or the point of a sharp knife, delicately pierce the yellow without spilling the yolk.
  5. Add a tiny pinch of salt and pepper to each.
  6. Microwave 35 seconds on high power for one, 1 minute for two, 2 minutes for four. Times vary with the microwave and the ramekins. The egg white should be white, but the yolk runny. Shaking the ramekin will give a good hint. Don't overcook or the whites can be rubbery.
VARIATIONS:
  • Green eggs and ham: A tablespoon of diced ham on the bottom. a tablespoon of pesto on top.
  • Aux fines herbes: Add one half teaspoon of mixed fresh herbs to the cream, and a sprinkling as garnish.
  • A la russe: a tablespoon of sour cream on the bottom; a teaspoon of caviar (or red lumpfish roe) and very finely chopped red onion on top after cooking
  • Provencal: a tablespoon of tapenade on the bottom; a tablespoon of aioli on top, and a sprinkling of herbs.
  • Ecosse: Sour cream and smoked salmon in the bottom. Dill to garnish.
  • Home grown tomato slice on the bottom

1 comment:

Hoa Phat said...

Ngày nay trên thị trường nội thất có nhiều thương hiệu sản phẩm nội thất khác nhau như Hòa Phát, The City….với nhiều mẫu mã sản phẩm cũng như chất liệu nhằm đáp ứng tất cả nhu cầu của khách hàng. Nên khi bạn có nhu cầu mua bàn làm việc giá rẻ tphcm hay những sản phẩm nội thất khác bạn sẽ dễ dàng tìm được nhà cung cấp cho phù hợp với nhu cầu của bạn. Và hôm nay chúng tôi giúp bạn cách chọn mua được mẫu bàn làm việc cho văn phòng tốt nhất:
Về hình thức, những mẫu ban van phong gia re tphcm hiện nay trên thị trường cần có kiểu dáng sang trọng, mẫu mã mới lạ, độc đáo kèm theo màu sắc đột phá dễ dàng tạo cảm giác thân thiện, thoải mái cho người dùng. Thiết kế kiểu dáng của bàn không cần cầu kỳ chỉ với thiết kế đơn giản, gọn gàng, chất liệu gỗ tiêu chuẩn mang lại sự an toàn cho người sử dụng.
Giống như chất liệu làm các nội thất khác như bàn giám đốc cao cấp, vách ngăn di động. Về chất liệu, bàn được thiết kế với chất liệu cao cấp, chất lượng phù hợp với khí hậu nóng ẩm của Việt Nam, đồng thời một số loại bàn còn có khả năng chống cháy, chống mối mọt, ẩm mốc. Mặt bàn thường được làm từ chất liệu gỗ công nghiệp cao cấp như melamine, laminate, MDF… với nhiều tính năng bền đẹp, chắc. Cạnh bàn thiết kế kiểu uốn con tạo nên sự mềm mại cho người sử dụng và tránh bị tổn thương khi va chạm vào góc nhọn. Ngoài bàn ra thì ghế văn phòng hcm cũng là thiết bị không thể thiếu trong văn phòng làm việc của bạn và cách chọn mẫu ghế như thế nào để có sự kết hợp hài hòa giữa bàn và ghế, không gian nội thất văn phòng. Tạo cảm giác thoải mái cho nhân viên trong thời gian ngồi làm việc tại công ty.